JAK ZMIENIĆ PRZEBITĄ OPONĘ W PIĘCIU KROKACH?

JAK ZMIENIĆ PRZEBITĄ OPONĘ W PIĘCIU KROKACH?

Rozerwanie opony to jedno z najbardziej przerażających doświadczeń podczas jazdy. Uszkodzenie w wyniku uderzenia, duże przecięcie z szybką utratą powietrza, a nawet niezauważone małe przebicie, które z czasem powoduje powolną utratę powietrza, może spowodować awarię opony. Przebita opona może wydawać się przytłaczająca, gdy jesteś w drodze, ale istnieje pięć kroków, które możesz wykonać, aby przerzucić się na zapasowe i wrócić do domu (lub najbliższego sklepu z oponami). Wymiana opon to nasza specjalizacja i wszystkich naszych serwisów w Warszawie.

Zanim wysiądziesz z pojazdu, musisz zatrzymać się lub znaleźć miejsce z dala od ruchu ulicznego. Zachowaj spokój i zwracaj uwagę na otoczenie, szukając miejsca do zatrzymania samochodu. Chociaż nie chcesz uszkodzić metalowej felgi, przejeżdżając więcej niż kilka metrów na przebitej oponie, Twoje bezpieczeństwo jest najważniejsze. 2Kiedy zatrzymujesz się na poboczu, pamiętaj o włączeniu świateł awaryjnych na poboczu, wyłącz samochód i zaciągnij hamulec postojowy. Kiedy będziesz gotowy do zbadania szkody, spróbuj wyjść z boku samochodu z dala od ruchu i bez względu na wszystko, przed otwarciem drzwi upewnij się, że obserwujesz nadjeżdżające pojazdy. Zapewnij dzieciom i innym pasażerom spokój i wygodę wewnątrz pojazdu. Jeśli je masz, umieść flary lub reflektory co 10 stóp i co najmniej 300 stóp za pojazdem, na prawej krawędzi głównej jezdni w kierunku nadjeżdżających pojazdów, gdzie pojazd jest zaparkowany. 3 Zastosuj kliny pod koła lub znajdź duże kamienie do zastosowania za kołami po przeciwnej stronie samochodu, aby zapobiec toczeniu się pojazdu.

Krok drugi: weź swoje narzędzia

Gdy znajdziesz się w bezpiecznym miejscu, znajdź wszystkie niezbędne narzędzia do wymiany przebitej opony. Twoja instrukcja obsługi powinna informować, gdzie znajdują się narzędzia, ale większość znajduje się w bagażniku z zapasowym lub w podłodze SUV-a. Podstawowy zestaw do wymiany opon powinien zawierać:

1. Podnośnik do łatwego podnoszenia samochodu

2. Klucz oczkowy z gniazdem na jednym końcu i łomem na drugim

3. Koło zapasowe do wymiany przebitej opony

Niektóre modele pojazdów mogą wymagać dodatkowych narzędzi, takich jak blokada koła lub drążki przedłużające do opuszczania koła zapasowego, dlatego przed przystąpieniem do wymiany koła zapasowego należy zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu. Ważne jest również, aby pamiętać, że chociaż samodzielne naprawianie czegoś może być wzmacniające, jeśli nie czujesz się komfortowo, zmieniając przebitą oponę, dobrym pomysłem jest skontaktowanie się z przeszkolonym ekspertem, aby pomógł. Nasz serwis wulkanizacja Marki zajmie się Twoim autem w odpowiedni sposób.

Krok trzeci: poluzuj i unieś

Jeśli masz kołpak lub kołpak, ostrożnie go zdejmij. Użyj klucza oczkowego i nasadki, aby poluzować nakrętki, ale jeszcze ich nie wyjmuj. Przestań się obracać, jeśli gniazdo ześlizgnie się z nakrętki. Ciągłe ślizganie się może uszkodzić nakrętkę poprzez zerwanie jej, co utrudni jej usunięcie. Następnie zapoznaj się z instrukcją obsługi, aby znaleźć właściwe miejsce użycia gniazda. Poprawna lokalizacja jest wzmocniona, aby nie uszkodzić ramy ani podwozia samochodu. Umieszczenie podnośnika w innym miejscu może spowodować uszkodzenie ramy samochodu, a co gorsza, może spowodować, że samochód spadnie z podnośnika podczas pracy, powodując poważne obrażenia. Po określeniu właściwej lokalizacji użyj podnośnika, aby powoli podnieść pojazd, aż koło zacznie się swobodnie obracać, ale nie na tyle daleko, aby samochód zsunął się z podnośnika. Wulkanizacja Wilanów to warsztat w Warszawie, który wymienia opony najlepiej.

Krok czwarty: Zmień oponę

Nie gubiąc ich, odkręć nakrętki i ściągnij oponę z auta prosto do siebie. Załóż koło zapasowe na prosto i ponownie zamocuj nakrętki kół rękoma, trzymając koło nieruchomo.

Krok piąty: opuść i dokręć

Użyj podnośnika, aby powoli opuścić samochód z powrotem. Gdy wszystkie cztery opony dotkną ziemi, użyj klucza, aby całkowicie dokręcić nakrętki kół. Pamiętaj, aby dokręcać nakrętki po przekątnej, a nie po okręgu, aby opona pozostała prosta.

Po bezpiecznym usunięciu przebicia i zastąpieniu go zapasową, nadal musisz kupić prawdziwą oponę zastępczą lub naprawić oponę. Jazda na kole zapasowym szybciej lub dłużej niż zaleca instrukcja obsługi może spowodować jeszcze większe uszkodzenia pojazdu.