Sposoby na wykorzystanie Google Analytics do zwiększenia sprzedaży e-commerce

Sposoby na wykorzystanie Google Analytics do zwiększenia sprzedaży e-commerce

Google Analytics to BEZPŁATNA usługa, która pomaga sprzedawcom takim jak Ty zrozumieć klientów i zoptymalizować witrynę. To także świetne narzędzie, które może pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych jako sprzedawca. Google Analytics to potężne narzędzie do analizowania sukcesu Twojego sklepu e-commerce i opracowywania nowych strategii, które pomogą Ci w dalszym zwiększaniu przychodów. Pomaga właścicielom firm zrozumieć swoich klientów, pozostać na szczycie konkurencji i planować przyszły rozwój. Najczęstszym sposobem, w jaki firmy zajmujące się handlem elektronicznym, takie jak Ty, korzystają z Google Analytics, jest uzyskanie wglądu w to, jak możesz ulepszyć ich witrynę. Po skonfigurowaniu konta możesz przeglądać dane, takie jak produkty, które zainteresowały odwiedzających, z jakich krajów pochodzili ci odwiedzający i jak długo ci odwiedzający spędzili w witrynie. Możesz także użyć Google Analytics do mierzenia sukcesu kampanii reklamowych lub nowych linii produktów, ale jego najczęstszym zastosowaniem jest śledzenie współczynników konwersji. Zanim zaczniesz korzystać z raportów na swoją korzyść, musisz zainstalować Śledzenie dla Google Analytics w swojej witrynie, co da Ci dostęp do podstawowych raportów, które pomogą w Twoim sklepie internetowym. Jeśli szukasz zaawansowanych funkcji, musisz także zainstalować kod śledzenia ulepszonego e-commerce. Jest to stosunkowo proste i możesz współpracować z programistą witryny (lub, jeśli czujesz się komfortowo i pewnie, robiąc to samodzielnie), aby szybko skonfigurować i uruchomić.

Podstawy konfigurowania kodu śledzenia e-commerce w Twojej witrynie

Krok 1 – Skonfiguruj konto Google Analytics- Pierwszym krokiem jest skonfigurowanie konta Google Analytics, jeśli jeszcze go nie masz. Możesz zalogować się na dowolne konto Google lub utworzyć nowe. Jest darmowy.

Krok 2 – Włącz raporty ulepszonego e-commerce- Po skonfigurowaniu konta i wymaganych widokach w Google Analytics kontynuuj i postępuj zgodnie z procesem wymienionym w tym łączu , aby włączyć rozszerzone raportowanie e-commerce dla swojej witryny.

Jak więc wykorzystać całe to bogactwo danych i zwiększyć sprzedaż w eCommerce?

Oto 7 sposobów, aby to zrobić.

Krok 1 – Zrozum swoją podróż klienta

Raport Zmiany w zachowaniu – Raporty > Zachowanie > Zmiany w zachowaniu

Raport Przepływ w zachowaniu daje wizualny obraz ścieżek, którymi podążają odwiedzający po wejściu na Twoją witrynę eCommerce. Może pokazać, które sekcje Twojej witryny są najbardziej zaangażowane, a które wymagają poprawy w zależności od tego, skąd odwiedzający rezygnują.

Niektóre z kluczowych pytań, które ten raport może pomóc w zrozumieniu:

Czy podróż zakupowa przebiegała gładko? Czy użytkownicy podążali ścieżką od wizyty do kasy, nie rezygnując na żadnym etapie? Czy było zbyt wiele zrzutów? Jeśli tak, jakie były porzucane strony i jak można je ulepszyć, aby zminimalizować rozpraszanie i porzucanie? Czy odwiedzający utknęli w pętli? Czy istniał powtarzający się wzór takich pętli? Jakie strony znajdowały się w pętli i czy istnieje sposób na usprawnienie nawigacji w celu uproszczenia procesu? Czy odwiedzający podążają ścieżką, którą zamierzałeś wykonać, aby wykonać pożądane działania na stronie? Czy rozwijają się nowe ścieżki? Czy to właśnie zamierzałeś zrobić? Jeśli nie, jak możesz dostosować podróż do zamierzonych celów? Raport pozwala analizować ścieżki na podstawie stron docelowych, kampanii, źródeł ruchu itp. Możesz więc wybrać dowolną z tych opcji z pierwszego menu rozwijanego i odpowiednio przeanalizować przepływ użytkowników w oparciu o swoje wymagania.

Krok 2 – sprofiluj swoją grupę docelową

Korzystaj z danych Google Analytics, aby uzyskać jasny obraz tego, kim naprawdę są Twoi potencjalni klienci. Możesz wykorzystać Google Analytics, aby odkryć następujące informacje o użytkownikach Twojej witryny:

Zakres wieku

Rzuć okiem na przedział wiekowy odbiorców, aby dowiedzieć się, które przedziały wiekowe z największym prawdopodobieństwem odwiedzą Twoją witrynę. Ten raport znajdziesz w sekcji Odbiorcy > Dane demograficzne > Wiek.

Urządzenia

Zobacz, z jakich urządzeń (nawet systemu operacyjnego i przeglądarek) Twoi odwiedzający korzystają najczęściej, aby odwiedzić Twój sklep. Teraz bardziej niż kiedykolwiek kupujący online zwracają się ku urządzeniom mobilnym niż komputerom stacjonarnym. Oznacza to, że posiadanie sklepu przyjaznego urządzeniom mobilnym jest istotną częścią podróży kupującego i rejestrowania sprzedaży.

Ten raport znajdziesz w sekcji Odbiorcy > Urządzenia mobilne > Urządzenia

Geo – Lokalizacja

Użyj raportów geolokalizacji, aby dowiedzieć się, gdzie znajdują się Twoi odbiorcy. Te informacje mogą pomóc w znalezieniu nowszych lokalizacji geograficznych, na które można kierować reklamy, a także mogą pomóc w zrozumieniu, czy opłaca się działać na arenie międzynarodowej, jeśli masz dużą część odbiorców pochodzących z zagranicy. Odbiorcy > Geo > Lokalizacja.

Odsetki

Raporty zainteresowań w Google Analytics poinformują Cię o zainteresowaniach użytkowników w innych częściach internetu. Pomoże Ci to zidentyfikować bardziej konkretną grupę docelową, możliwości cross- lub upsellingowe, lepsze pomysły na treść bloga.

Krok 3 – Przeanalizuj źródła ruchu, które mają znaczenie dla Twojej firmy

Jeśli chodzi o pomiar ruchu w witrynie dla sklepów e-commerce, Google Analytics podaje szczegółowe informacje o tym, ile osób odwiedziło Twój sklep internetowy, na jakich stronach byli, dane demograficzne użytkowników i różne źródła ruchu. Możesz korzystać z raportów Google Analytics, aby dowiedzieć się o źródłach ruchu w Twojej witrynie.

Google Analytics wyświetla szczegółowe raporty dotyczące:

Ruch organiczny
Ruch z witryn odsyłających
Ruch społeczny
Ruch bezpośredni
Ruch e-mail

Wykorzystaj te informacje, aby zrozumieć, jakie kanały przyciągają najbardziej zaangażowanych użytkowników i które kanały są najbardziej dochodowe dla firmy. Zapoznaj się z ścieżką użytkowników tych odwiedzających. Wykorzystaj te informacje, aby poprawić zaangażowanie i konwersje z kanałów, które nie radzą sobie dobrze dla Twojej firmy.

Krok 4 – Zrozum zachowanie użytkownika podczas zakupów i porzucenie koszyka

Możesz dowiedzieć się więcej o swoich klientach, obserwując ich zachowania zakupowe. Dowiedz się, jakie produkty przeglądają, klikają i dodają do koszyka, śledząc kasy i transakcje. Aby znaleźć ten raport, przejdź do Konwersje > E-commerce > Zachowania zakupowe. Skorzystaj z raportu „Zachowanie zakupowe” i karty Zachowanie w Google Analytics, aby poznać drogę kupującego zarówno dla nowych, jak i powracających klientów w Twojej witrynie. Porzucanie koszyka to problem dla wszystkich witryn e-commerce. Posiadanie lepszych systemów kasowych może pomóc zmniejszyć tarcia i ułatwić konwersję sprzedaży. Korzystanie z Google Analytics do śledzenia porzucania koszyka w sklepie internetowym może pomóc w analizie problemów i pracy nad problematycznymi stronami i krokami. Aby śledzić porzucanie koszyka na zakupy za pomocą Google Analytics, najpierw musisz utworzyć cel Google Analytics, w którym użytkownik musi sfinalizować zamówienie/zakup. Następnie możesz przeglądać raporty, takie jak „Cele” i „Wizualizacja ścieżki”, na kartach „Konwersja”, aby śledzić, które strony są niedostateczne.

Krok 5 – Analiza wydajności produktu

Ten raport może dać Ci wgląd w to, które produkty są bestsellerami, które z nich cieszą się największą popularnością, które nie radzą sobie dobrze i tak dalej. Możesz również uzyskać informacje o przychodach z produktu. Te dane mogą również pomóc Ci dowiedzieć się, które płatne kampanie, e-maile lub inne promocje radzą sobie dobrze w oparciu o sprzedaż. Poznaj również marketing sensoryczny, który jest najlepszy.

Krok 6 – Wykorzystanie danych wyszukiwania odwiedzających do badania słów kluczowych

Raport Google Analytics „Wyszukiwanie w witrynie” zawiera przegląd haseł, słów kluczowych i stron, których klienci najczęściej szukają w Twojej witrynie. Możesz uzyskać wgląd od użytkowników odwiedzających Twoją stronę. Możesz użyć tych danych, aby zoptymalizować zawartość witryny, aby uzyskać lepszą pozycję. A także, aby zaktualizować projekt strony internetowej, aby poprawić użyteczność i ułatwić podróż kupującemu.

Krok 7 – Planowanie i budżetowanie marketingowe

Raporty e-commerce Google Analytics dostarczają cennych informacji o wielu różnych aspektach działalności i mogą pomóc w planowaniu i budżetowaniu kampanii marketingowych oraz zrozumieniu zwrotu z inwestycji. Raporty e-commerce Google Analytics dostarczają informacji na temat:

Odwiedzający : pozyskani odwiedzający, utraconi odwiedzający, odwiedzający z przeglądarek, współczynniki konwersji odwiedzających według typu urządzenia, czas trwania sesji według typu przeglądarki

Produkty : wyświetlenia listy produktów na stronę, wyświetlenia listy produktów na sesję, współczynniki konwersji produktów, procent strat produktów w przychodach

Zamówienia : zamówienia na odsłony, zamówienia na sesję, porównanie współczynnika konwersji zamówienia według typu przeglądarki

Dane te można wykorzystać do tworzenia person, które optymalizują kampanie marketingowe i podejmują bardziej świadome decyzje dotyczące przyszłych budżetów.

Wniosek

Google Analytics to potężne narzędzie, które pomoże Ci wynieść Twoją firmę na wyższy poziom. Początkowo konfiguracja może wydawać się zniechęcająca, ale po prawidłowym wykonaniu może zaoszczędzić mnóstwo czasu i pomóc w uzyskaniu przydatnych informacji dla Twojego sklepu eCommerce. Jeśli jesteś przekonany o tym, w jaki sposób Google Analytics może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż, skontaktuj się z naszym wspaniałym zespołem ekspertów, którzy pomogą Ci to skonfigurować i poprowadzą Cię na ścieżce do zwiększenia sprzedaży e-commerce dla Twojej firmy w oparciu o praktyczne spostrzeżenia dostosowane do Twój sklep eCommerce. Aby poznać skuteczniejsze strategie marketingowe, wejdź w podany link i odwiedź moją stronę.